Na začátku září se nově přicházející děti seznamovaly s orientací v novém prostředí, s uložením hraček a pomůcek, sebeobsluhou (mytí, používání WC, vodovodní baterií, mýdlem, kapesníkem, se svlékáním svrchního ošacení, někteří již i s oblékáním) a s uložením svých věcí na svou značku. Tyto nové děti se velmi dobře zvykly na nové prostředí, ostatní děti, i na dospělé.
Všechny děti, zvláště nové se učily správnému stolování a chování při společném jídle.
Malé děti se učily znát své jméno a příjmení, tvořily pravidly třídy, starší děti je popisovaly a vysvětlovaly jejich principy.
Nové děti se většinou poprvé setkaly s výtvarným materiálem. Všechny malé děti se učily správnému úchopu kreslicího náčiní. Starší děti mají úchop již správný.
Nové děti se učily poznávat základní barvy, děti středního věku je již pojmenují, nejstarší děti znají všechny barvy a umí je pojmenovat.
Malé, ale i starší děti se učily zklidnit a soustředit se v požadovanou dobu na určitou činnost.
Všechny děti se učily hrát si s hračkami, používat je ke hře, starší děti využívaly plně funkci hraček, tvořily a experimentovaly s nimi.
Na školní zahradě se nejmladší (zvláště nové děti) učily hrát si společně s ostatními na vycházkách se učily chodit ve dvojicích v řadě za sebou.
Všechny děti se mezi sebou seznamují, vznikají nová dětská přátelství a ta loňská se utužují.
Všichni se učí zvládat své emoce, starší děti je popisují, co se stalo a proč.